Mail biuro@rustcheckcorolon.pl           Telefon +48 661 61 51 06                                 

Aplikowanie produktów antykorozyjnych – samemu czy u fachowca?

Mechanik samochodowy, preparaty na rdzę

Pogoda w Polsce nie jest łaskawa dla naszych samochodów. Nie ma marki, która nie poddałaby się działaniu korozji po kilku latach użytkowania pojazdu. Nic więc dziwnego, że kierowcy chętnie fundują swoim czterem kółkom różnego rodzaju zabezpieczenia antykorozyjne, które znacząco wydłużają żywotność samochodu. Czy lepiej wykonać je na własną rękę, czy w warsztacie? Przyjrzyjmy się temu zagadnieniu bliżej.

Ochrona antykorozyjna w warsztacie

Zlecenie przeprowadzenie kompleksowej ochrony antykorozyjnej doświadczonemu warsztatowi to najlepsze, co możemy zrobić. Warsztaty wykonujące zabezpieczenie RUST STOP są szkolone przez producenta preparatów antykorozyjnych, jak odpowiednio przygotować auto do usługi i jak ją przyprowadzić, by przyniosła jak najlepsze efekty. Pracownicy najpierw dokładnie myją samochód, a następnie - równie dokładnie - go osuszają. Dopiero wtedy zabierają się za wykonanie prac z użyciem produktów antykorozyjnych. Fachowcy wykonają zabezpieczenia antykorozyjne bardzo precyzyjnie i rzetelnie, możemy więc być pewni, że preparaty dostaną się wszędzie tam, gdzie powinny. Co ważne, usługę przeprowadzą stosunkowo szybko.

Zabezpieczenie antykorozyjne RUST STOP na własną rękę

Osoby, które lubią pomajsterkować przy swoim samochodzie, mogą wykonać zabezpieczenie antykorozyjne na własną rękę. Ważne, aby zrobiły to zgodnie z instrukcją producenta preparatu. Ci, którym brakuje cierpliwości, raczej powinni zdecydować się na usługi warsztatu. Preparaty do wykonania zabezpieczenia na własną rękę do RUST STOP A i RUST STOP B. Pierwszy służy do konserwacji szczelin, zamków i zakamarków – ma dość płynną konsystencję. Drugim preparatem (gęstszym) zabezpiecza się podwozie i nadkola. RUST STOP A należy nałożyć m.in. na dolną krawędź drzwi (przez otwory wypływowe w dolnej krawędzi drzwi, przez otwór zamka lub światełka pozycyjnego), progi (przez zdjęcie nakładek  w górnej części progu), krawędzi klapy bagażnika i komory silnika, a także wszystkie zamki i mechanizmy ruchome. RUST STOP B możemy użyć również do zabezpieczenia stalowych felg. Wykonanie kompletnego zabezpieczenia jest dość czasochłonne. Bywa jednak jedyną opcją w przypadku, gdy w okolicy miejsca zamieszkania właściciela samochodu nie znajduje się żaden warsztat oferujący profesjonalne wykonanie usługi.