Zabezpieczanie auta przed korozją. Czy marka pojazdu ma znaczenie?
Korozja to największy wróg samochodów. Na rdzę narażone są przede wszystkim pojazdy używane, ale nowe egzemplarze też są obarczone ryzykiem jej wystąpienia, gdyż już po kilkunastu, a niekiedy nawet kilku latach po produkcji danego egzemplarza mogą pojawić się pierwsze rdzawe naloty. Oczywiście zastosowane zabezpieczenia fabryczne są ważne, ale ich trwałość nie jest długa. Tak naprawdę wiele zależy od właściciela pojazdu i zabiegów antykorozyjnych, które pozwolą uchronić auto przed korozją. Bardzo wiele osób zastanawia się jednak, czy marka samochodu ma jakikolwiek wpływ na odporność na rdzę. Czy są pojazdy korodujące szybciej i takie, których problem ten nie dotyczy? Na to pytanie spróbujemy odpowiedzieć w dalszej części naszego wpisu.
Czy są marki pojazdów szczególnie narażone na korozję?
Teoretycznie każdy produkowany samochód posiada fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne. Trzeba jednak pamiętać, że bez odpowiednich działań ze strony użytkownika pojazdu wcześniej czy później rdza z pewnością się pojawi. Kluczowe znaczenie ma jednak wspomniane „wcześniej czy później”, gdyż okazuje się, że w przypadku niektórych modeli rdzawe naloty pojawiają się zaskakująco szybko.
Z doświadczenia wielu kierowców wynika, że stosunkowo słabe fabryczne zabezpieczenie antykorozyjne miała Mazda 6 pierwszej generacji (produkcja 2002–2007). W efekcie rdza pojawiała się najpierw na powierzchni tylnych błotników, na podłodze i progach, a w końcu na elementach nośnych. Nieco lepszą ochronę zastosowano w modelu Mazdy 6 drugiej generacji, chociaż nadal nie było idealnie. Podobne opinie krążą na temat Subaru Impreza pierwszej i drugiej generacji (produkcja 1993–2005).
Uważa się, że skłonność do szybkiego korodowania mają również Ford Mondeo trzeciej generacji, Opel Astra pierwszej i drugiej generacji, Ford Focus drugiej generacji, a nawet Mercedes klasy E drugiej generacji.
Czy zabezpieczenie antykorozyjne jest skuteczne w przypadku każdego auta?
Każdy samochód powinien być odpowiednio zabezpieczony antykorozyjnie przez właściciela czy użytkownika — niezależnie od marki, modelu czy roku produkcji. Dotyczy to nie tylko pojazdów używanych, ale również tych stosunkowo niedawno kupionych w salonie. Pamiętaj, że każda zastosowana ochrona fabryczna ma ograniczoną skuteczność, więc im szybciej weźmiesz sprawy w swoje ręce, tym większa szansa na opóźnienie wystąpienia rdzy.
Sama marka pojazdu nie ma większego znaczenia dla ochrony przeciw rdzy. Jeśli auto oceniane jest jako bardzo narażone na korozję, oznacza to, że po prostu należy zastosować wcześniej odpowiedni rodzaj ochrony i bardziej zwracać uwagę na ewentualne problemy. To, co ma znaczenie, to przede wszystkim jakość środków przeciw korozji. Dlatego właśnie polecamy zabezpieczenie antykorozyjne Rust Stop firmy Rust Check Poland. Jest to produkt stworzony do czasowej ochrony nadwozia i podwozia samochodu. Szczególnie wysoką skuteczność zapewnia w najbardziej newralgicznych miejscach, takich jak przekroje zamknięte, szwy, połączenia zgrzewane i zakładkowe oraz wszelkie inne trudno dostępne szczeliny. Ten preparat przeciwdziała rozwojowi korozji, niezależnie od stopnia jej zaawansowania.
Jesteś zainteresowany zabezpieczeniem antykorozyjnym Rust Stop firmy Rust Check Poland? Zapraszamy do kontaktu.