Mail biuro@rustcheckcorolon.pl           Telefon +48 661 61 51 06                                 

Czym grozi jazda ze skorodowanym podwoziem?

podwozie

Korozja bardzo często pojawia się na metalowych elementach samochodu. Zwykle występuje ona na podwoziu, gdzie znajdują się liczne części odpowiadające za bezpieczeństwo całej konstrukcji. Z tego powodu z czasem rdza może doprowadzić do wystąpienia różnego rodzaju zagrożeń. Jak korozja wpływa na bezpieczeństwo jazdy samochodem? Czym grozi zaniedbanie tej kwestii?

Elementy podatne na rdzę a bezpieczeństwo jazdy

Rdza pojawia się w wielu częściach samochodu. Występuje powszechnie np. na nadkolach. Często znajduje się też na stałych elementach karoserii, czyli bokach bagażnika, dolnych progach oraz dachu. W takim przypadku konieczne jest niezwłoczne zlecenie naprawy profesjonalnemu blacharzowi. Elementy te można łatwo wymienić, zapewniając prawidłowe działanie samochodu na kolejne lata.

Wspomniane elementy da się naprawić. Warto zrobić to jak najszybciej, po wystąpieniu pierwszych ognisk korozji. Problemy pojawiają się w przypadku podwozia.

Skorodowane podwozie, najczęściej spowodowane mokrym podłożem, nie nadaje się do naprawienia. Często konieczne jest wymienienie wszystkich elementów wchodzących w jego skład. Okazuje się to zwykle nieopłacalne. Takie czynności wykonuje się jedynie w przypadku aut zabytkowych.

Zagrożenia podczas jazdy ze skorodowanym podwoziem

Podwozie, które uległo niszczącemu działaniu rdzy, często kwalifikuje samochód do kasacji. Ma to na celu zachowanie bezpieczeństwa na drodze. W innym przypadku może dojść do uszkodzenia elementów nośnych w trakcie jazdy. Przy dużych prędkościach stanowi to poważne zagrożenie, skutkujące nawet utratą życia. Z pojazdu ze skorodowanym podwoziem nie powinno się już korzystać. Największe niebezpieczeństwo dotyczy wahaczy i podłużnicy, która pod wpływem rdzy nie przyjmuje energii w odpowiedni sposób w trakcie wypadku.

Jak zabezpieczyć podwozie przed rdzą?

Na szczęście istnieją sposoby na zachowanie samochodu w odpowiednim stanie na dłużej. Mowa tu o preparatach korozyjnych. Można zaaplikować je bezpośrednio na podwozie, choć zwykle wymaga to odwiedzenia profesjonalnego serwisu samochodowego.