Mail biuro@rustcheckcorolon.pl           Telefon +48 661 61 51 06                                 

Zapobieganie korozji nowego samochodu. Co możesz zrobić jako kierowca?

Mycie samochodu zimą

Korozja jest zjawiskiem, które może powodować poważne problemy z pojazdem. W skrajnych przypadkach prowadzą one do konieczności zezłomowania samochodu. Z tego powodu tak ważne jest odpowiednie dbanie o pojazd już w pierwszych latach jego użytkowania. Co można zrobić, by uchronić swój samochód przed niszczącym działaniem rdzy? Jakie preparaty warto wykorzystać w tym celu?

Czystość pojazdu ma znaczenie

Nie wszystkie osoby wiedzą, że zachowanie samochodu w czystości to nie tylko kwestia estetyczna. Na karoserii gromadzi się bowiem piasek, a także sól, zwłaszcza w sezonie zimowym. Nasiąkają one wilgocią, która utrzymuje się na powierzchni auta przez długi czas. Powoduje ona niszczenie karoserii – pojawiają się na niej ogniska rdzy.

Auto warto myć regularnie, przede wszystkim w trakcie chłodniejszych miesięcy. Wskazane jest też trzymanie go w garażu, gdzie nie jest narażone na działanie deszczu. Samochodu nie powinno się pozostawiać na trawie. Gromadząca się na niej wilgoć często jest bowiem powodem korodowania elementów podwozia.

Preparaty antykorozyjne do samochodów

Innym sposobem na zachowanie auta w odpowiednim stanie jest również zapobieganie zniszczeniom z użyciem środków chemicznych. W tym celu można wykorzystać specjalne preparaty antykorozyjne. Wśród nich pojawiają się środki, które należy równomiernie nałożyć na elementy metalowe. Możliwe jest przeprowadzenie konserwacji w profesjonalnym warsztacie samochodowym, gdzie pracownicy korzystają z pistoletów natryskowych. Preparaty antykorozyjne pozbywają się resztek wilgoci i tworzą warstwę ochronną. Zapobiega ona rozwijaniu się rdzy.

Aplikację preparatów antykorozyjnych należy powtarzać regularnie. Zwykle taka warstwa ochronna działa nawet przez kilkanaście miesięcy. Preparaty zabezpieczające auto przed działaniem korozji warto stosować zaraz po kupieniu auta. Na nowych samochodach znajduje się fabryczna powłoka, ale z czasem zanika, a konstrukcja auta staje się podatna na działanie rdzy.