Mail biuro@rustcheckcorolon.pl           Telefon +48 661 61 51 06                                 

Jak często konserwować podwozie pojazdu?

Sprawdzanie podwozia samochodu

Podwozie pojazdu to część najbardziej narażona na uszkodzenia. Każdego dnia działa na nie wilgoć, a zimą także sól drogowa. Na szczęście istnieją sposoby, które pozwalają na zachowanie podwozia w odpowiednim stanie przez dłuższy czas. Aplikację takich preparatów trzeba jednak regularnie powtarzać, by zachować ich skuteczność. Jak często należy to robić?

Czym konserwować podwozie pojazdu?

Konserwacja podwozia pojazdu jest bardzo ważna. Pozwala ona na zabezpieczenie metalowych części przed działaniem wilgoci i innych szkodliwych czynników. Najczęściej w trakcie takiej czynności wykorzystuje się specjalne preparaty, które tworzą warstwę ochronną. Dokładnie pokrywa ona elementy metalowe. W profesjonalnych warsztatach samochodowych preparaty antykorozyjne nakłada się najczęściej z użyciem pistoletów natryskowych.

Jak długo działają preparaty antykorozyjne?

Długość działania preparatów antykorozyjnych zależy od wybranego produktu. Na rynku znaleźć można tańsze środki, które przetrwają maksymalnie kilka miesięcy. Nasz wyrób, czyli preparat Rust Stop, pozwala na zabezpieczenie podwozia i nadwozia na znacznie dłuższy czas. Z założenia ma on działać do 1,5 roku, jednak wszystko zależy od indywidualnych czynników, jak:

  • dokładność aplikacji preparatu antykorozyjnego,
  • warunki, w których wykorzystywane jest auto,
  • warunki, w których przechowuje się samochód – w garażu lub na świeżym powietrzu,
  • częstotliwość korzystania z samochodu.

Jak często powtarzać aplikację preparatów antykorozyjnych?

Jeśli wybierzesz dobry preparat antykorozyjny, jego aplikację trzeba będzie powtórzyć maksymalnie raz na rok. Najlepiej zrobić to tuż przed sezonem jesienno-zimowym. W tym czasie pojazdy są bowiem w największym stopniu narażone na niszczące działanie wilgoci i soli drogowej. Taka częstotliwość pozwoli na skuteczne zabezpieczenie samochodu na kolejny sezon. Części szczególnie narażone na działanie rdzy i wilgoci można zabezpieczać częściej, jednak zwykle nie jest to potrzebne.