Mail biuro@rustcheckcorolon.pl           Telefon +48 661 61 51 06                                 

Dlaczego warto zabezpieczać profile samochodowe?

samochod

Choć producenci samochodów inwestują coraz więcej zasobów w udoskonalanie swoich konstrukcji, problem korozji nadal pozostaje aktualny. Szczególnie narażone na rdzewienie są profile stalowe.

Korozja profilów samochodowych może prowadzić do zmniejszenia sztywności konstrukcji pojazdu, co w konsekwencji wpływa na jego bezpieczeństwo. Samochód z zardzewiałymi profilami jest znacznie mniej odporny na siły działające podczas kolizji. Dodatkowo uszkodzone elementy konstrukcyjne mogą utracić swoje właściwości nośne, co może skutkować awarią pojazdu podczas jazdy.

Kolejnym powodem dla którego warto zabezpieczać profile samochodowe, jest utrzymanie wartości pojazdu. Korozja negatywnie wpływa na estetykę auta, obniżając jego atrakcyjność dla potencjalnych kupujących. Poza tym wszelkiego rodzaju naprawy antykorozyjne są zwykle kosztowne, a w przypadku poważniejszych uszkodzeń może być konieczna kompleksowa naprawa karoserii.

Zabezpieczanie profilów samochodowych

W celu zabezpieczenia elementów karoserii przed korozją stosuje się różnorodne metody i techniki. Do najpopularniejszych należy nałożenie warstwy antykorozyjnej, tzw. gruntu, na powierzchnię metalu. Grunt zabezpiecza stal przed wilgocią i agresywnymi substancjami chemicznymi znajdującymi się w atmosferze oraz na drogach.

Warto zainwestować w specjalistyczne powłoki ochronne, które tworzą trwałą barierę pomiędzy profilem a czynnikami atmosferycznymi i chemicznymi oraz likwidują ogniwa elektrochemiczne. Dokładnie tak działa aerozol na rdzę Rust Stop. Dzięki właściwościom penetrującym składniki aktywne wnikają we wszystkie szczeliny i hamują rozwój korozji

Nie można także zapominać o regularnej konserwacji pojazdu. Przeglądy techniczne oraz mycie i sprawdzanie stanu karoserii, umożliwiają wykrycie ewentualnych oznak korozji i podjęcie odpowiednich działań naprawczych. Szczególnie ważne jest dokładne mycie samochodu po zimie, kiedy środki używane do posypywania dróg, takie jak sól czy piasek, osadzają się na podwoziu i przyspieszają korozję.