Mail biuro@rustcheckcorolon.pl           Telefon +48 661 61 51 06                                 

Dlaczego podwozie jest najbardziej narażone na korozję?

rdza

Korozja to zmora wielu kierowców, zwłaszcza tych, którzy posiadają starsze modele aut. Chociaż może dotyczyć różnych części pojazdu, to jednak podwozie jest szczególnie narażone na jej działanie. Dlaczego tak się dzieje i jak można zabezpieczyć swój samochód przed tym niebezpiecznym zjawiskiem? Poznaj przyczyny i metody walki z korozją podwozia.

Podwozie - miejsce spotkań z wodą, solą i błotem

Podwozie samochodu jest narażone na kontakt z różnymi substancjami, które mogą prowadzić do powstania korozji. Woda, sól drogowa czy błoto to tylko niektóre z czynników, które mają bezpośredni wpływ na powstawanie rdzy. Podczas jazdy, koła samochodu unoszą te substancje, które następnie osadzają się na podwoziu. Kolejnym czynnikiem sprzyjającym korozji podwozia są wszelkiego rodzaju uszkodzenia powłoki lakierniczej. Rysy czy otarcia spowodowane kamieniami czy innymi drobnymi przedmiotami mogą naruszyć warstwę ochronną, co prowadzi do powstania miejsc narażonych na korozję. 

Podwozie samochodu jest również narażone na działanie wilgoci oraz nagłych zmian temperatur. Wysoka wilgotność powoduje przyspieszenie procesów korozji, zwłaszcza w miejscach, gdzie zabezpieczenie antykorozyjne jest już uszkodzone. Zmiany temperatur, zwłaszcza w okresie zimowym, powodują skraplanie się pary wodnej na powierzchni podwozia, co również sprzyja powstawaniu rdzy.

Niewłaściwe zabezpieczenie antykorozyjne

Wiele samochodów fabrycznie wyposażonych jest w zabezpieczenie antykorozyjne podwozia. Niestety, nie zawsze jest ono wystarczające, a jego jakość może różnić się w zależności od producenta. Dlatego warto rozważyć dodatkowe zabezpieczenie podwozia, zwłaszcza jeśli planujemy długotrwałe użytkowanie pojazdu.

Aby uchronić swój samochód przed korozją podwozia, warto regularnie kontrolować jego stan oraz stosować odpowiednie metody zabezpieczające. Przede wszystkim, należy dbać o czystość podwozia, myjąc je regularnie, zwłaszcza po zimie, kiedy sól drogowa może wywołać najwięcej szkód. Ponadto, warto zainwestować w dodatkowe zabezpieczenie antykorozyjne, takie jak na przykład powłoka ochronna czy specjalistyczne preparaty, które utworzą barierę izolującą przed działaniem czynników korodujących.