Mail biuro@rustcheckcorolon.pl           Telefon +48 661 61 51 06                                 

Dlaczego samochody rdzewieją?

rdza

Rdza to stosunkowo poważny problem, który dotyka większość samochodów jeżdżących po polskich drogach, a w szczególności starsze modele. Nowe samochody są zwykle fabrycznie zabezpieczane antykorozyjnie, jednakże ochrona ta zwykle po pewnym czasie przestaje spełniać swoje funkcje, stąd też również zalecane jest stosowanie odpowiednich preparatów zapobiegających powstawaniu rdzy.

Skąd się bierze rdza na samochodzie?

Rdza to pojawiająca się na powierzchni warstwa o niejednolitej strukturze, która powstaje w wyniku utleniania żelaza i jego stopów (np. stali) w wodzie, wilgotnej atmosferze lub gruncie. Zawiera przede wszystkim tlenki i wodorotlenki żelaza. To proces powodujący niszczenie się powierzchni metalowych. Pod wpływem odpowiedniej ilości tlenu, wody i czasu każda masa żelaza może przekształcić się w całości w rdzę. Metale mają tendencję do zdecydowanie szybszego rdzewienia w słonej wodzie.

W naszym klimacie pojazdy są w szczególności narażone na korozję. Zimą mają bezpośredni kontakt ze słoną wodą, solą i środkami rozpuszczającymi lód. To mieszanka znacznie przyspieszająca proces korozji. Niekorzystnie działa również zbrylony lód i drobne kamienie, które mogą spowodować dodatkowe uszkodzenia i pęknięcia fabrycznej ochrony antykorozyjnej podwozia w nowych samochodach. Kiedy do powstałego ubytku przedostanie się woda, może powstać pierwsze ognisko rdzy, a to już pierwszy krok do zniszczenia podwozia i powstania kosztownych i trudnych do naprawienia szkód. Warto zatem stosować skuteczne preparaty antykorozyjne, zanim jeszcze ujawnią się problemy z korozją.

Ochrona antykorozyjna samochodu powinna być stosowana najwcześniej jak to możliwe. Jeśli jednak nie zdążyliśmy przeciwdziałać korozji i zauważamy pierwsze ogniska rdzy na powierzchni, nie ma powodów do obaw. W takich sytuacjach również możemy podjąć stosowne działania. Najważniejsze jest wówczas pokrycie danego elementu powłoką antykorozyjną, która powstrzyma dalszy rozwój rdzy.