Mail biuro@rustcheckcorolon.pl           Telefon +48 661 61 51 06                                 

Czy można zapobiec rdzewieniu karoserii?

czy można zapobiec rdzewieniu karoserii

Niestety problem korozji dotyka większość pojazdów. Samochody każdego dnia są narażone przede wszystkim na kontakt z wilgocią, dodatkowo pod wpływem użytkowania auta pojawiają się różnorodne mikrouszkodzenia, a zimą sól. Można jednak skutecznie opóźnić proces korodowania poprzez regularne mycia oraz stosowanie odpowiednich preparatów antykorozyjnych.

Dlaczego należy przeciwdziałać powstawaniu korozji?

Należy pamiętać przede wszystkim o tym, że korozja samochodu wpływa nie tylko na jego wygląd, ale przede wszystkim bezpieczeństwo podróżujących pojazdem. Przeżarte korozją części nie pełnią należycie swoich zadań. Jeśli zaniedbamy niewielkie wykwity i rdza spowoduje uszkodzenia elementów konstrukcyjnych pojazdu, w sytuacji ewentualnego wypadku czy kolizji może dojść nawet do tzw. złożenia się nadwozia. W takich przypadkach szanse wyjścia z wypadku bez żadnych uszczerbków na zdrowiu zdecydowanie maleją. Należy więc skutecznie zabezpieczać pojazd przed korozją przede wszystkim ze względu na bezpieczeństwo.

Dlaczego na samochodzie pojawia się rdza?

Przyczyn rdzawych nalotów na samochodach jest wiele. Co ciekawe, nie jest to „choroba”, która atakuje wyłącznie stare pojazdu. Czasami może pojawić się nawet na kilkuletnim aucie. Co ciekawe, zdarza się i tak, że samochody kupione prosto z salonu po upływie gwarancji zaczynają rdzewieć. Producenci zawsze powinni zabezpieczać blachę przed korozją, ale niestety nie we wszystkich modelach to zabezpieczenie okazuje się skuteczne.

Na powstawanie rdzy narażone są przede wszystkim te miejsca, w których doszło do uszkodzenia karoserii. Groźne są nawet najdrobniejsze odpryski lakieru, spowodowane np. obiciem drzwi innego samochodu na parkingu, uderzeniem małego kamyczka. Tym bardziej niebezpieczne będą wgniecenia i zarysowania powstałe w wyniku stłuczek. Każde takie zdarzenie przyczynia się do uszkodzeń w obrębie powłoki lakierniczej. Wystarczy, że będzie narażone na kontakt z wodą (co jest najczęściej nieuniknione), a zimą także z solą, a bardzo szybko rozpocznie się proces korozji.