Czyszczenie samochodu a korozja
Czy nazbyt częste mycie może mieć negatywny wpływ na lakier samochodu? A w konsekwencji czy może pośrednio przyczyniać się do rdzawych wykwitów na naszym pojeździe? Warto zastanowić się, jak często i w jaki sposób myć samochody.
Czy nazbyt częste mycie rzeczywiście może negatywnie wpłynąć na lakier?
Na tego rodzaju pytanie trudno postawić jednoznaczną odpowiedź. Przede wszystkim powinniśmy pamiętać, że współcześnie stosowane lakiery są stosunkowo trwałe i solidne. Nie ulegają zbyt łatwo zadrapaniom, a także znacznie rzadziej przedostaje się przez nie korozja. Mimo wszystko jednak należy pamiętać o tym, że nieodpowiedni sposób mycia może prowadzić do regularnego niszczenia powłoki. Istotna jest zatem nie tylko częstotliwość, ale i sposób mycia. Niestety nieodpowiednio wykonywane zabiegi czyszczące mogą prowadzić do stopniowej degradacji lakieru, co skutkować może m.in. pojawianiem się pierwszych ognisk rdzy. Dodatkowo problemy mogą być potęgowane przez inne czynniki zewnętrzne, które również nieustannie oddziałują na pojazd.
Co ciekawe, bardzo często przyczyną jest nieodpowiednie korzystanie z myjni bezdotykowej, która z jednej strony pozwala na umycie samochodu w kilka sekund, z drugiej strony jednak taki pośpiech często skutkuje stosowaniem nieodpowiednich metod czyszczenia. Pamiętajmy, że na takiej myjni woda uderza w karoserię pod bardzo wysokim ciśnieniem, co może prowadzić do mikrozarysowań na powierzchni lakieru, szczególnie w przypadku nieumiejętnej obsługi urządzenia.
Jak często myć samochód, aby nie przyczyniać się do zarysowań na lakierze?
Jak więc się okazuje, liczy się nie tyle częstotliwość mycia, ile odpowiednia technika wykonywania tej czynności. Samochód należy myć zawsze wtedy, kiedy jest zabrudzone. Bardzo ważne jest też stosowne zabezpieczenie antykorozyjne samochodu. Na szczęście obecnie możemy skorzystać z wielu skutecznych preparatów na rdzę, które są proste w aplikacji, a jednocześnie zapewniają skuteczne rezultaty. Warto zwrócić uwagę np. na preparat na rdzę Rust Stop, który powstrzymuje rozwój korozji w samochodzie. Konserwacja przy użyciu tego środka powinna odbywać się raz na rok lub na półtora roku, a przy powierzchniach szczególnie narażonych na korozję — wedle indywidualnych potrzeb.